8 sep. 2013

Asrai - Between Dreams And Destiny


Asrai släppte en ny EP med titeln ”Between dreams and Destiny” den 20 augusti. Jag fick ett demo-ex för att spela på kommande Gothtune, vilket jag givetvis kommer att göra. Asrai har många år på nacken, startade 1985 i Holland. Om ni vill veta mer om själva bandet så har jag faktiskt gjort en intervju med bandet här.
Om vi återgår till själva skivan så består den av sex låtar varav en är en remix av den första låten ”Stone Cold”. Första gången jag satte på låten ”Stone Cold” så tänkte jag, Sisters of Mercy? Men det vara själva inledningen, därefter återgick de till Asrai´s egenliga stil, dvs Gothic Metal.
”Between dreams and Destiny” är genomgripande bra och välproducerad.

Ett smakprov finns tillgänglig på nätet, deras video de släppte på låten, ”All Seems So Hollow” i våras.



Asrai på Facebook
Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar